DOMEINNAMEN E-MAILADRESSEN WEBHOSTING

VRAAG & ANTWOORD

E-MAILS KOMEN NIET AAN, AFZENDER HEEFT ZE WEL VERZONDEN

Wat te doen als een e-mailbericht wel is verzonden, maar niet is afgeleverd in uw mailbox?

De server die het e-mailbericht bij ons heeft aangeboden staat op een zwarte lijst
Indien de partij die de e-mail bij ons aanbiedt op een zwarte lijst staat, bijv. omdat deze in het verleden heel veel spam heeft verstuurd, dan zal het bericht direct geweigerd worden en moet de afzender het bericht terug krijgen met de reden van weigeren. Hierin staat vermeld welke blacklist er is toegepast zodat de afzender de gebruikte e-mailprovider kan inlichten waarop zij vervolgens een aanvraag tot de-listing kan doen bij de betreffende blacklist provider.

De afzender maakt gebruik van een SPF record
Om te voorkomen dat iedereen ter wereld e-mails kan versturen namens een domeinnaam kan men gebruik maken van het zogeheten SPF record welke je aantreft in de DNS records van een domeinnaam. Dit is een stukje tekst met daarin opgegeven welke servers er e-mail mogen aanbieden namens die domeinnaam.

Zodra een server e-mail bij ons aanbiedt, vragen we het SPF record op van de afzender. Er zijn nu meerdere opties mogelijk:

De afzender staat vermeld op uw persoonlijke blacklist
Als de afzender op uw persoonlijke blacklist staat, krijgt deze een e-mail terug met daarin de meldingen dat het bericht niet afgeleverd kon worden. De persoonlijke blacklist treft u aan op de WebMail onder Opties -> Spam -> Blacklist.

Uw spamregels bepalen wat er met een inkomende e-mail gebeurd
Via de WebMail heeft u de mogelijkheid om aan te geven wat er met een e-mailbericht moet gebeuren als deze een bepaalde spam-score bevat. Log in op de WebMail en ga naar Opties -> Spam en bepaal wat er met het bericht moet gebeuren.

Het bericht bevat een virus
Als een e-mailbericht een virus bevat, wordt deze verwijderd. De afzender en ontvanger worden hiervan niet op de hoogte gebracht.

< Terug naar het overzicht